Gość 03.03.2021 18:06

Szczęść Boże.

Chciałbym zapytać o kilka spraw związanych z rozumieniem Słowa Bożego, imion, tytułów, postaci. Chciałbym spytać o kilka wątków, więc pozwolę sobie podzielić to na kilka pytań konkretnych i podam cytaty:

1.

Daniela 9,26b-27: „Miasto zaś i świątynia zginie wraz z wodzem, który nadejdzie. Koniec jego nastąpi wśród powodzi, i do końca wojny potrwają zamierzone spustoszenia. Utrwali on przymierze dla wielu przez jeden tydzień. A około połowy tygodnia ustanie ofiara krwawa i ofiara z pokarmów. Na skrzydle zaś świątyni będzie ohyda ziejąca pustką i przetrwa aż do końca, do czasu ustalonego na spustoszenie.”

a) Czy ten „wódz” to Syn Zatracenia, Antychryst?

b) Czy to on spowoduje zatrzymanie ofiary krwawej i z pokarmów – bo tu nie jest to wyraźnie powiedziane, jedynie że ustanie, ale nie powiedziane przez kogo, czy zatem to on te ofiary zatrzyma?

c) Czy gdy tu jest mowa o utrwaleniu przymierza, to mowa jest o jakimś nowym innym dziwnym pogańskim przymierzu, czy o rzecz dobrą, czyli przekazanie, utrwalenie już istniejącego przymierza Pana Jezusa z NT, i utrwalenia tego przymierza z wieloma nowymi chrześcijanami i może też ze starymi?

2.

Daniela 9,25-26a: „Ty zaś wiedz i rozumiej: Od chwili, kiedy wypowiedziano słowo, że nastąpi powrót i zostanie odbudowana Jerozolima, do Władcy-Pomazańca - siedem tygodni i sześćdziesiąt dwa tygodnie; zostaną odbudowane dziedziniec i wał, w czasach jednak pełnych ucisku. A po sześćdziesięciu dwóch tygodniach Pomazaniec zostanie zgładzony…”

a) Czy „Władca-Pomazaniec” o którym tu mowa to Pan Jezus?

3.

Daniela 8,11-12a: „Wielkością dosięgał on niemal Władcy wojska, odjął Mu wieczną ofiarę, obalił miejsce Jego przybytku i Jego wojsko.”

a) Czy „Władca wojska” o którym tu mowa to ogólnie mówiąc Pan Bóg?

b) Czy może chodzi o Michała Archanioła, i to Michałowi Archaniołowi ta zła postać („mały róg”) będzie dorównywała niemal wielkością i to Michałowi Archaniołowi ta postać odbierze wieczną ofiarę, obali miejsce przybytku Michała Archanioła i Jego wojsko?

c) Jeśli chodziłoby o Michała Archanioła, to co oznacza to, że zostanie Michałowi Archaniołowi odebrana wieczna ofiara, i obalony Jego przybytek? Czy Michałowi Archaniołowi składana jest wieczna ofiara i ma On swój przybytek? Czy może jednak ten „Władca wojska” to nie Michał Archanioł? W takim razie kto?

4. Modlitwa do Świętego Michała Archanioła: „Święty Michale Archaniele! Wspomagaj nas w walce, a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Oby go Bóg pogromić raczył, pokornie o to prosimy, a Ty, Wodzu niebieskich zastępów, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła. Amen.”

a) W poprzednim punkcie 3 pytałem o „Władcę wojska”, pytałem czy może to być Michał Archanioł i w cytowanym fragmencie z księgi Daniela 8,11-12a, była mowa o obaleniu wojska tego „Władcy wojska” przez tę złą postać „małego rogu”. Z kolei w modlitwie do Świętego Michała Archanioła jest podany Jego tytuł „Wodza niebieskich zastępów”. Czy „Władca wojska” oraz „Wódz niebieskich zastępów” to to samo i rzeczywiście chodzi w rozdziale 8 księgi Daniela o Michała Archanioła?

b) I znów, jeśli tak, to jak wtedy wytłumaczyć należało by ewentualnie to, że Michałowi Archaniołowi składana by była wieczna ofiara i że miałby On swój przybytek? Jak by to należało rozumieć?

Dziękuję za pomoc w zrozumieniu. Bardzo proszę o odpowiedź. Są to pytania:

- 1a, 1b, 1c
- 2a
- 3a, 3b, 3c
- 4a, 4b

Z Panem Bogiem.

Odpowiedź:

1-2. Proroctwo to dotyczy w całości wydarzeń, do których miało dojść w czasach Antiocha IV Epifanesa. Chodzi o powstanie Machabejskie. Złym jest Antioch Epifanes, dobrym, dobrymi, poszczególni przywódcy powstania. Warto w tym kontekście przeczytać 1 i 2 Księgę Machabejską.


3. Ta wizja dotyczy wojny między Persami a Aleksandrem Wielkim i wydarzeń, które mają nastąpić później, między innymi panowanie wspomnianego już Antiocha IV Epifanesa. Także więc o postacie z tego epoki chodzi. Tyle że mowa o tym wszystkim w języku apokaliptycznym stąd wydaje się, ze chodzi o jakaś walkę nieba z ziemią.

4. Modlitwa do świętego Archanioła Michała nawiązuje raczej do postaci znanej z Nowego Testamentu, z listu Judy tudzież Apokalipsy św. Jana. Jak pisałem, t widzenia nie dotyczą czasów ostatecznych. Imiona, tytuły, to coś takiego co niekoniecznie jednoznacznie odentyfikuje jakąś osobę...

J.

Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg