Martinus 03.10.2016 11:08
Witam.
Firma A zakupiła od firmy B np. towar. Zapłata miała być później po wystawieniu faktury. Pracownik firmy A przypomniał jeden raz firmie B o fakturze, ale nie doczekał się jej. Kilka miesięcy później pracownik firmy A rozmawiał o tej sprawie z szefem, który powiedział żeby nie upominać się o fakturę. Czy pracownik firmy A powinien przypomnieć firmie B o wystawieniu faktury? Czy ktoś tu zgrzeszył lub zgrzeszy ciężko? Dziękuję.
Chodzi o to, że zapłata poszła bez faktury, czyli ktoś tu coś kombinował z podatkami? Ja bym wolał, żeby tego typu dylematy rozwiązywać ze spowiednikiem. Co do zasady podatki należy płacić. Trudno jednak jednoznacznie stwierdzić, że pracownik ma obowiązek działać w tym względzie wbrew nakazowi pracodawcy. Bo w grę wchodzi rzecz cenna, praca. Nie ma tu jakiejś jednej "reguły wyjątku od reguły". Dlatego właśnie wolałbym, by takie sprawy konsultować ze spowiednikiem.
J.