Anna 06.11.2011 20:17

Witam
Mam zaburzenia hormonalne(pcos),chore jajniki, które leczy sie podajac tabletke antykoncepcyjną. Objawami przy tej chorobie są między innymi nadmierne owłosienie, które doprowadza mnie do depresji, nerwicy lękowej. Mam dzieci dla których muszę żyć, mimo to nie moge normalnie funkcjonować przez owe objawy. Dowiedziałam sie że tabletki mogą mieć działanie antynidacyjne. Czy jeśli przyjmuje je w celu leczniczym popełniam grzech? Czy mogę współżyć z mężem?

Odpowiedź:

Najlepiej w tej sprawie porozmawiać ze spowiednikiem. Być może warto by w tym wypadku zastosować wiedzę dotyczącą naturalnej regulacji poczęć. Chodzi jednak przede wszystkim o to, jakie jest prawdopodobieństwo, że ów środek, przyjmowany jako lek (można leki przyjmować), mając działanie antykoncepcyjne (w takim wypadku też można lek przyjmować) uniemożliwia jeszcze zagnieżdżenie się zapłodnionej komórce w macicy. Chodzi więc o to,  jakie jest prawdopodobieństwo, ze przyjmowaniem tego leku i współżyciem zagrozisz ewentualnie poczętemu dziecku...

Każde lekarstwo ma jakieś skutki uboczne. Chodzi zawsze o kalkulację oczekiwanego dobra i ryzyka związanego z przyjmowaniem leku...

J.